شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Sat 18 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
بنادر و سواحل شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۶ ، ساعت ۱۰:۲۷:۳۲مانا

تصویب طرح جامع منطقه آزاد انزلی در هیئت دولت

باشگاه خبری فراساحل: برای اولین بار در مناطق آزاد ایران طرح جامع منطقه آزاد انزلی توسط هیئت دولت تصویب شد. به گزارش باشگاه خبری فراساحل، این طرح بنا به پیشنهاد دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در هیئت دولت تصویب شده و برای اجرا ابلاغ شد. نکته جالب توجه اینکه منطقه آزاد انزلی نخستین منطق‌ه‌ای است که در میان مناطق آزاد طرح جامع آن به استناد ماده ۲۴ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد به تصویب هیئت دولت رسیده است. در این طرح، راهبردهای اصلی فعالیت‌های اقتصادی منطقه آزاد انزلی بر محور تولید و مبادلات تجاری این منطقه با خارج از کشور، ترانزیت کالا و انبارداری و همچنین گردشگری تعیین شده است.

با توجه به راهبردهای اقتصادی ذکر شده در طرح جامع منطقه آزاد انزلی، مجتمع بندری کاسپین و مسیرهای دسترسی به آن نقش با اهمیتی در فعال سازی ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی منطقه بر عهده خواهند داشت. لازم به ذکر است در این طرح قلمرو بندی اراضی محدوده منطقه آزاد انزلی و کاربری‌های آن در راستای اهداف راهبردی، تعیین شده است. براساس طرح جامع مصوب، منطقه آزاد انزلی طی سه دوره زمانی پنج ساله و در مجموع در طول ۱۵ سال، به منطق‌ه‌ای هوشمند، جهانی و سبز تبدیل می‎ شود، و در طرح جامع چشم انداز این منطقه با تکیه بر ظرفیت‌های موجود، اهداف کلان و راهبردهای دست یابی، پهنه بندی و اولویت‌های موجود در مسیر تحقق چشم انداز ترسیم شده است.

با عنایت به عملکرد چند وجهی(تولیدی، بازرگانی، عمرانی، شهر سازی، گردشگری و فرهنگی) و الگو محور بودن مناطق آزاد ایران برای دست یابی به اهداف چشم انداز ایران ۱۴۰۴، و این نکته بسیار مهم که کارکرد مورد انتظار قانونگذار از این مناطق، جذب سرمایه گذار و خلق ارزش در راستای افزایش صادرات با تکیه بر مزایا و معافیت‌های قانونی و وحدت فرماندهی ناشی از کاهش بوروکراسی اداری است؛ تصویب اولین طرح جامع مناطق آزاد کشور در هیئت دولت ‌می‌تواند نوید عملیاتی سازی نقشه راه و چشم انداز مناطق آزاد کشور در عرصه اقتصاد ملی و منطق‌ه‌ای جمهوری اسلامی ایران باشد.



  کد خبر : 3424
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
  مانا

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :